Saturday, December 18, 2010

Kami redha


kecederaan bahagian hadapan


remuk.

Kereta ni, kami baru pakai lebih kurang 5 bulan. Tapi mileage dah mencecah 20,000km. Sebabnya, Abah berulang setiap minggu ke Kuantan. Kalau sampai turn Ibu pulang ke Terengganu, Abah akan datang ambil di Kuantan, dan hantar semula ke Kuantan. Sebab itulah, dalam usia tak sampai setengah tahun, kereta ni perlu menjalani major service (20,oookm).

Second car
kami, si kecil kancil, Ibu guna untuk pergi kerja dan hantar Hasha ke school. Tak jalan jauh sebab si kecil adalah bertransmisi Manual. Paling jauh pun kami pergi ECM pada hari ahad. Setiap kali Abah datang, si kecil dilupakan seketika. Tapi, akhirnya yang membawa kami 3 sekeluarga ke kampung halaman dan mengangkut barang sehingga tak nampak belakang adalah SI KECIL KANCIL.

Kami redha. Livina adalah kereta pertama yang dibeli menggunakan nama Ibu. Plat pun ikut birthday Ibu. Urusan pembelian, semuanya Ibu. Ibu sayang sangat car ni. Abah pula pengguna tetap car ni. Setiap bulan, Abah yang pergi servis. Urusan pembayaran semuanya Abah yang lakukan. Betapa kereta ni membawa banyak impak dalam kehidupan kami. Kereta ini lah yang kami gunakan sebagai alat pertemuan kami 3 sekeluarga.

Kami syukur, di sebalik keremukan kereta, kami bertiga selamat. Cuma Ibu yang tercedera sedikit. Kami bersyukur, Hasha Humaira langsung tidak terjejas. Cuma sedikit trauma dan terkejut. Kami syukur, kami tidak mengalami sebarang kerugian, tetapi kami experienced sumthin'.

Pastikan ada hikmah yang tersembunyi. Kini, hikmah itu semakin menonjolkan diri. Alhamdulillah.

" Ya Allah, kami redha. dan kami bersyukur. Kau uji kami dan berikan kami sesuatu yang jauh lebih baik. Kau ambil duniawi kami, Kau anugerahkan ukhrawi kepada kami.Sesungguhnya kami tergolong dalam golongan orang yang menzalimi diri sendiri."


1 comment:

Anonymous said...

emm mst terkejut kan k uda,klu sape2 yg kene mmg kaget nak hadapi,dgn baby agi..tp syukur sgt3 allah lindungi insan2 tersayang kan,kite yg kene ok lg dr tubuh kecil yg x tahu ape2 tu yg kene,lg sedih..sabar la dgn dugaan yg allah berikan untuk menguji kite.

Post a Comment